Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nda TÜRKSAT AŞ’nin katkısıyla düzenlenen BTK Akademi iftar programında haberleşme sektörü temsilcileriyle bir araya geldi. Uraloğlu, Türkiye’nin bilgi teknolojileri ve iletişim alanındaki atılımlarını vurgulayarak, 5G teknolojisine geçiş sürecinde önemli adımlar atıldığını belirtti. Detay haberimizde…
Uraloğlu, Türkiye’nin son çeyrek asrında dijital dönüşümün küresel öncüsü olma yolunda ilerlediğini ve mobil iletişimde 5G’ye geçişin yaklaştığını dile getirdi. Türkiye’nin fiber optik altyapısını 657 bin kilometreye ulaştırdığını ve genişbant internet abone sayısının 98,2 milyonu aştığını ifade eden Uraloğlu, 5G’nin iletişim hızını artıracağını ve güvenilir iletişim imkanı sağlayacağını belirtti.
Ayrıca, Uraloğlu sosyal medya düzenlemeleri hakkında da bilgi vererek, 15 yaşından küçük çocukların sosyal medya platformlarında hesap açamayacağını ve kimlik doğrulama uygulamasına geçileceğini açıkladı. Türkiye’nin yerli ve milli haberleşme ürünlerini kullanımını teşvik eden Uraloğlu, teknolojinin sadece tüketilmediği, aynı zamanda yerli kaynaklarla üretildiği bir Türkiye hedeflendiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, 5G teknolojisiyle beraber Türkiye’nin dijital dönüşümünde önemli bir dönüm noktasına yaklaştığını belirterek, sektör temsilcilerine ve paydaşlara önemli sorumluluklar düştüğünü ifade etti. Bu kapsamda, Türkiye’nin haberleşme altyapısının güçlendirilmesi ve yerli ürünlerin kullanımının teşvik edilmesi gerektiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu’nun açıklamaları sektörde heyecan yaratırken, 5G’ye geçiş sürecinin ülkemiz için önemli bir dönüm noktası olacağı belirtiliyor. Devamı için tıklayın.
Reklam & İşbirliği: [email protected]