Adalet Bakanı Gürlek, Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı NSosyal hesabındaki paylaşımda, uyuşturucu ve zararlı maddelerle mücadelelerini kararlılıkla sürdüreceklerini ifade etti. Bağımlılıkla mücadelede, önleme, rehabilitasyon ve topluma yeniden kazandırma süreçlerini ele aldıklarını vurgulayan Gürlek, ceza infaz kurumlarında bağımlılıkla mücadele için özel alanlar oluşturduklarını ve hükümlülere kapsamlı psiko-sosyal destek sağladıklarını belirtti. Amacın, bağımlılıkla mücadelede hayata tutunmalarını sağlayarak topluma sağlıklı bir şekilde geri dönüşlerine katkıda bulunmak olduğunu söyleyen Bakan Gürlek, gençler, aileler ve toplum sağlığını hedef alan uyuşturucuyla mücadelenin sürekli devam edeceğini kaydetti. Ayrıca Bakanlık tarafından yapılan paylaşıma göre, 2005 yılından bu yana ceza infaz kurumlarında rehabilitasyon sürecinden faydalanan 1 milyon 601 bin 629 kişiden bahsedildi ve Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı Programı (SAMBA) çerçevesinde grup çalışmaları, bireysel görüşmeler, hükümlü ve tutuklu seminerleri ile aile seminerleri düzenlendiği belirtildi. SAMBA programı kapsamında 2026 yılının ilk üç ayında 88 bin 694 kişiye ulaşıldığı bildirildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]