Türk sahipli gemilerin durumuyla ilgili yapılan yazılı açıklamada, Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan gemilerin durumunu açıkladı. Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine dikkat çekerek, “Basra Körfezi’nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli gemilerin, 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını” belirtti. Türk sahipli gemilerin güvenliği konusunun öncelikli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrılan 11 Türk gemisinin olduğunu ifade etti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içinde anlık olarak takip edildiğini belirten Uraloğlu, gemi işletmecileriyle sürekli temas halinde olduklarını da ekledi.
Uraloğlu, 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu ve bu gemilerde görev yapan Türk gemi personeli sayısının 177 olduğunu hatırlattı. Bu 7 gemiden birinin Türk bayraklı olduğunu belirten Uraloğlu, “5 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapmak için talepte bulunduğunu, ise mevcut durumda çıkış taleplerinin bulunmadığını” açıkladı. Türk gemilerinin ve personelinin güvenliğinin önceliğinin olduğunu belirten Uraloğlu, bölgedeki gemileri ve Türk personeli anlık olarak takip ettiklerini vurguladı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmelerin yakından izlendiğini ve ilgili kurumlar arasında koordinasyonun devam ettiğini belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]