Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin durumu hakkında bilgi verdi. Uraloğlu, NSosyal hesabından yaptığı açıklamada, bölgedeki gelişmeleri sürekli olarak takip ettiklerini ve ilgili kurumlarla koordineli bir şekilde hareket ettiklerini belirtti. 26 Haziran 2026 itibarıyla, bölgede bekleyen tüm gemilerin emniyetli bir şekilde ayrıldığını açıkladı.
Toplamda 15 geminin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını ifade eden Uraloğlu, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise ticari faaliyetlerine devam ettiği için ayrılmadığını söyledi. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz bulunmamaktadır. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci titizlikle takip etmeye devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]